Recent comments

Friss Hírek

Boldog vagyok, hogy itt lehetek!

Ma este Brüsszelben barátságos mérkőzést játszik egymással a Belgium és Olaszország nemzeti csapata. 


Bár az alsóházhoz tartozó , de az utóbbi időben több fontos győzelmet szerző Bolognából  tért vissza Giaccherini, nagyon boldog a meghívó miatt. 

Még Prandelli irányítása alatt lett válogatott a középpályás, akinek nagyon sokat köszönhetett. És most egy volt szövetségi kapitány, Donadoni irányítása alatt került vissza a válogatottba. Conte fontos szerepet szánhat a védekezőként és szélső középpályásként bevethető labdarúgónak. 

Hasonlóan Lorenzo De Silvestrihez, aki hosszabb szünet után lett ismét csapattag. Neki viszont volt egy súlyos térdsérülése is, ami után teljesen felépülten megkettőzött erővel készül a ami mérkőzésre!

Giaccherini a Cesenában kezdte profi karrierjét 2004-ben, de csak négy év múlva lett a kis csapat biztos tagja, ezalatt az idő alatt éveket töltött ell kölcsönben alsóbb osztályú csapatokban. Azonban visszatérése után a gárda húzóembere lett, és három idény alatt 20 gólt szerzett a csapat színeiben.Teljesítményére a Juventus vezetői is felfigyeltek, és szerződtették a védekező középpályást. Két idényt is eltöltött zebra mezben, 40 találkozón négy gólt szerzett. teljesítményének hála, hogy a fent említett Prandelli beválogatta a nemzeti csapatba. Ahol ez után 14 meccsen is szerepet kapott, azokon két gólt szerzett. 2013-ban a Sunderland szerződtette a labdarúgót, aki a Bologna színeiben tért vissza az olasz bajnokságba és lett 30(!) évesen újra válogatott.

“ Azért jöttem vissza a Serie A-ba, hogy újra válogatott legyek. Bíztam magamban, és Conte kapitány felfigyelt rám az ősz során. Vágytam a nemzeti mezre, és nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhettem. Jövőre Európa Bajnokság, rajtam is múlik, hogy ott lehetek-e. Nagyon motivált vagyok! “

“- Mindig is hálás leszek Prandellinek, hogy annak idején felfigyelt rám. Akkoriban más volt a válogatott, több volt a nagy bajnok, mint manapság. Akkor sok volt az egyéniség, ma pedig a csapategység nagyon erős. Az ő időszaka alatt  nem nyert címet a nemzeti csapat, de bejutottunk az EB döntőjébe 2012-ben, ahol bár a pályán nem, a kispadon ott lehettem a  többiekkel…”

“-Most más a helyzet. Nagyobb lett az egység a csapatban. Mindegy , hogy valaki fiatal vagy idős, mindenki egyet akar. Összekovácsolódott a gárda, amely Conte érdeme is. A hangulat kiváló, mindenki nagyon motivált és jókedvű. Jó újra itt!

“- Anno fájó szívvel távoztam a Juvéből, részben a több játéklehetőség reményében Angliába, a Sunderland-be. De nem bántam meg, mert sokat tanultam a szigetországban. Pirlo? Hihetetlen , zseniális játékos, nagyon sokat segített nekem a pályafutásom során. Ő maga az olasz futball! “

“- A Serie A-ban eltűnt a Juventus fölénye. A többi rivális sokat erősödött, ez jót tett a bajnokságnak, de még messze a vége, a címvédő biztos ott lesz a végelszámolásnál az élmezőnyben. Bologna? a Csapatunk feljövőben van, több fontos győzelmet is szereztünk az utóbbi időben. Donadoni lelkileg nagyon sokat segít a gárdánkon. Ő egy nagy egyéniség, aki tudja, hogy mit akar. Szerintem még sokat fejlődünk a következő időszakban. Előre nézünk!”

De Silvestri súlyos térdsérülése után tért vissza. Akaraterejét dicséri a mostani válogatott behívó. A pár napja leváltott edzője, Walter Zenga üzent neki Covercianóba, az edzőközpontba, hogy büszke rá, és reméli a jövőben a keret tagja maradhat.

Lorenzo pályája során a Lazio , a Fiorentina színeiben játszott Olaszországban. A 27 éves védő jelenleg a Sampdoria játékosa. 2014 óta alapembere a genovai együttesnek, amely súlyos sérülése után is bízott benne, sokáig az is kérdéses volt, hogy folytathatja-e az aktív játékot a 27 éves futballista. De visszatért a védelemben középen és szélen is bevethető De Silvestri.

Antonio Conte szövetségi kapitány a sajtótájékoztatón pozitív példaként hozta fel a játékost, hogy arra ő a legjobb példa, hogy sohasem szabad feladni. Lorenzo nagyon büszke erre.


“- Nagyon örültem Conte szavainak, erőt és lendületet adnak nekem. Mát voltam négyszer válogatott és hosszú idő után ismét itt vagyok. Hazaérkeztem, itt szerettem volna lenni és újra sikerült. Már nem gondolok a sérülésemre, a térdemre , amely sok problémát okozott. Nem félek az attól, hogy újra előjön, attól , hogy megsérülök. Felálltam a padlóról és újra meg tudnám tenni!”
” -Felépülésem alatt sokat szenvedtem, sőt sírtam is. de  mindig hittem, hogy van út visszafelé. Aggasi példájából sokat merítetttem. Ő egy nagy bajnok volt, és ő is visszatért. Apám és a családom sokat segítettek. “

“- A válogatottban sokan vagyunk. Mindenki nagyon motivált. Bár nem állunk a nemzetek versenyében a rangsor elején, mégsem vagyunk kevésbé erősek. Belgium egy erős együttes, jó teszt lesz a mérkőzés , meglátjuk, hogy hol tartunk. “

Lotitóval való konfliktusáról is beszélt.

“-Már nagyon régen történt, nagyon fiatal voltam. Az évek távlatából nézve nem értem, hogy mi volt a konfliktusunk oka. Ha találkozom, én üdvözlöm őt, nincsen bennem harag!”

Ma este valószínűsíthető, hogy mindkét játékos esélyt kap a bizonyításra. Az már Conte kapitányon múlik, milyen nagy szerepet szán a visszatérőknek…

forrás: azzurri.co.hu