Recent comments

Friss Hírek

Vidal: A Juventus az otthonom

Hosszú, mindenre kiterjedő interjút közöl Arturo Vidallal mai számában a Tuttosport, a chilei játékos véleményét szinte minden témában kikérték az újságírók.


Holnap lesz az idei első Derby d’Italia, azaz az Inter és a Juventus csatája, melyre ezúttal Milánóban kerül sor. 

Mazzarri Interét sokan a két évvel ezelőtti Juventushoz hasonlítják, ugyanakkora bizonyítási vágy fűti őket, valamint nincs számukra más cél, csak a scudetto.

„Nem tudom, hogy ez igaz-e. Az tény, hogy az új edzővel új játékrendszer is érkezett, valamint remek játékosok alkotják a csapatot. De hogy őszinte legyek, vannak kétségeim afelől, hogy meg tudnák azt tenni, amit az én Juventusom, sőt, úgy gondolom, hogy nem. Ami a legjobban aggaszt velük kapcsolatban? Az, hogy remekül kezdték a szezont, remek focit játszva szerezték meg mindkét győzelmüket. Ahogy mondtam, jó játékosok alkotják a csapatot.”

Guarint gyakran az Inter Vidaljának nevezik, a chilei szerint nem alaptalanul.

„Szerintem van benne valami. Úgy játszik az Interben, ahogy én a Juventusban, a poszt is hasonló. Tetszik a teljesítménye, erős játékos, egy igazi bajnok, aki képes arra, hogy a különbséget jelentse. Igen, ha választhatnék, akkor minden kétséget kizárólag őt szerezném meg az Interből, ha pedig még valakit kéne mondanom, akkor Palacio lenne az, aki szintén nagyon erős futballista.”

Vidal Chiléje és Argentína sokak szerint hasonló hangulatú mérkőzéseket szokott játszani egymással, Vidal szerint azonban ez nem igaz.

„Nem, én úgy élem meg, mint egy Inter-Juventust és kész. Ez épp elég motivációt ad, a nerazzurrival való meccsek mindig nagyon nehezek, elég csak a tavalyi évre gondolni. Úgy jöttek hozzánk, hogy elvernek minket a Juventus Stadiumban. A visszavágón már szépítettünk, de akkor is bennünk van még, hogy a helyére tegyük a dolgokat, a tavalyi vereséget még mindig nem sikerült teljesen elfelejtenünk. Mindezek felett az Inter és a Juve párharca mindig egy olyan találkozó, ami már kiskorában rabul ejti a gyermekeket: Chilében ilyenkor megáll minden. Először Zamorano, utána Salas, ezekre a mérkőzésekre emlékszem, néztem őket a tv-ben.”

„Hogy én lennék a Juve chilei nagykövete? Talán így van, de a valóságban a Juventus mindig a középpontban van, így pedig, hogy egymás után két bajnoki címet hódítottunk el, már minden nap beszélnek rólunk.”

A Juventusba igazolása előtt többen érdeklődtek a chilei iránt, számára azonban nem volt kérdés, hova igazoljon.

„Igen, az Inter is megkeresett. Az ügynököm közölte velem, hogy sok klub szeretne leigazolni engem, köztük a milánóiak is. Azonban alighogy meghallottam, hogy van lehetőségem a Juventusban játszani, egyből mondtam, hogy az kell hogy legyen a következő célpontom.”
„Talán igaz, hogy az ideigazolásom előtti szezon nem sikerült túl fényesre, de azon a nyáron a csapat olyan bajnokokat igazolt, mint mondjuk Pirlo. Több bajnok érkezett, mint amennyi előtte összesen a csapatban volt. Egyből megértettem, hogy itt nagy dolgok vannak készülőben, ambiciózus projekt volt.”

A sok érdeklődő csapat között a legutóbbi BL-győztes Bayern München is ott volt, Vidal azonban a legkevésbé sem bánta meg döntését.

„Nem bántam meg, soha nem is fogom. Azzal a meggyőződéssel érkeztem Torinóba, hogy jó teljesítménnyel képes leszek elhódítani a BL-serleget a Juventusszal. Nem tudom, hogy most, vagy esetleg még később, de itt a Juventusszal. Ez az álmom.”

Egész nyáron pletykáltak a középpályás hosszabbításáról, és bár szerencsére a vezetőség nem engedte el más csapathoz, a szerződés megújítására eddig még nem került sor.

„Nem tudom, mi a helyzet e téren, Marottát kéne megkérdezni erről. Én nyugodt vagyok, nincs szándékomban távozni. Boldog vagyok itt, a Juventus az otthonom. Nagyon szeretnek engem a szurkolók, akik olyan tüzesek, mint Chilében. A feleségem és a gyermekeim is otthon érzik magukat, nem akarnak költözni.”
„Ha Conte arra kérne, hogy kövessem őt a Realba? Nos, ha ez egyszer megtörténne, azt mondanám neki: mester, te maradsz, és a csatánkat itt folytatjuk együtt.”

„Hogy mi változott az elmúlt két évben? Mindenekfelett én… Sokat javult a teljesítményem, köszönhetően a csapatnak, a társaknak és Conténak, aki a futball teljesen más oldalát mutatta meg nekem és ezt nem csak taktikailag értem, hanem minden értelemben, a hozzáállás, a professzionalizmus tekintetében. Mindenben igazi mániákus.”

Tevez személyében végre igazi klasszist igazolt a Juventus idén nyáron, Vidal is osztja azt a nézetet, hogy az argentinnal könnyebb lesz sikereket elérni.

„Igen, pont ezt mondtam neki én is, mikor megérkezett, mondtam, hogy vele erősebb lesz a csapat, mint az előző években, vele még nagyobb sikereket érhetünk el. A legkevésbé sem lepett meg, hogy mindhárom tétmeccsünkön gólt szerzett. Intelligens játékos, pontosan tudja, hogyan kell játszani a focit.”
Tevez mellett még egy csatárt igazolt a Juve, Fernando Llorentét, aki eddig nem győzte meg Contét, de hozzá kell tenni, hogy a támadó csaknem egy éves kihagyásra kényszerült tavaly.

„Hogy Llorente még nincs a legjobb formájában? Ez csak idő kérdése, majd meglátják. Nehéz beilleszkedni ebbe a csapata, rengeteg kis apró dolgot kell elsajátítani.”

Marchisio sérülése miatt ezúttal Pogba kap szerepet a középpályán, aki remek teljesítményével állandó vitatémát szolgáltat az újságíróknak és a szurkolóknak.

„Nem vagyok meglepve Pogba teljesítményén, már a legelején látni lehetett, hogy milyen képességekkel rendelkezik. A világ egyik legjobb középpályásává válhat. Hogy erősebb-e ez a Pogba, mint a 20 éves Vidal? Talán igaz, én nem voltam ilyen jó az ő korában. Ráadásul ő a Unitedtől jött, míg én Leverkusenből…”

Nagy port kavart az átigazolási szezonban Gareth Bale Madridba szerződése, nem csoda, hogy mindenkinek megvan a véleménye a dologról.

„100 millió Bale-ért? Ez rengeteg pénz… Úgy gondolom, hogy az ügynöke remek üzletet csinált.”

A Juventusnak tavaly volt alkalma ismét a Bajnokok Ligájában szerepelni, azonban akkor elsősorban a tapasztalatlanság jellemezte azt a csapatot. Nem csoda, hogy az idén már nagyobb célokkal vág neki a csapat ennek a sorozatnak.

„Elődöntő vagy döntő. A célunk, hogy előrébb végezzünk, mint tavaly.”

forrás: Juventusfc.hu