Recent comments

Friss Hírek

Bízok a BL indulás kiharcolásában

A napokban megint az újságok és az internetes hírportálok elejére került, hiszen a Manchester Uniteddal és José Mourinhoval is szóba hozták őt. 


Az Inter csapatkapitánya Mauro Icardi viszont a Pinetinában adott hosszabb interjújában arról beszélt, hogy a jövőt csak és kizárólag Milanóban képzeli el. A Corriere dello Sportban olvasható beszélgetésben szóba került a viszonya az edzővel és a csapattársakkal, az ellene elkövetett decemberi rablás és persze az Inter illetve a Bajnokok Ligája is…

Icardi, milyen osztályzatot adna az Inter eddigi szezonjára?

”December közepééig egy kilencest, hiszen addig szinte hibátlanul vettük az akadályokat. Azóta viszont visszaesett a csapat és elég sok pontot elhullajtottunk. Így az osztályzat is visszaesett, de azon vagyunk, hogy mielőbb visszaálljunk a december eleji formánkhoz.” 


Meglehet a Bajnokok Ligája indulás?

”Én július vége óta folyamatosan bízok a BL indulás kiharcolásában. Akkor kialakult a keret és úgy gondoltam képes lehet elérni ezt a célt és a véleményem azóta sem változott semmit, sőt.”



A sőt mire vonatkozik?
 
”Január elejéig első helyen álltunk és addig megmutattuk, hogy bárkit képesek vagyunk legyőzni. Ez pedig csak megerősített abban, hogy a csapat képességei megfelelőek.”


Viszont azóta az Inter hullámvölgyben van, a Fiorentina előzött, a Roma pedig megérkezett a tabellán.

”Sok csapat harcol a BL indulásért folyó csatában, és közülük az egyikkel vasárnap ki-ki meccset játszhatunk majd. Fontos meccs lesz ahol jól kell teljesítsünk, hiszen a Fiorentina igen erős csapat.”


Önben mennyire van meg az akarat arra, hogy a BL-ben játszon?

”Teljes mértékben. Ez a csapat és az én célom is.”


Miképpen magyarázza az elmúlt időszak gyenge eredményeit?

”Szerencsénk volt, mert december közepéig gond nélkül mentek a dolgok. Persze azt senki sem gondolhatta, hogy hullámvölgy nélkül fogjuk lejátszani a szezont. A Juventus és a Napoli a szezon elején szenvedett, mi pedig most. Túl leszünk rajta hamarosan.”


A kilábaláshoz viszont kellenek majd a góljai. Az utolsó két meccsen a Chievo és a Hellas ellen nem hibázott. Kimondhatjuk, hogy visszatért a tavalyi Icardi?

”A szezon elején sokkal nehezebb volt minden mivel egy csomó új játékos érkezett és a pályán nem igen ismertük még egymást ki. Most viszont már tudjuk merre mozog a társ és hogy mikor milyen megoldást kell választani. Az utóbbi két meccsen rengeteg helyzetet dolgoztunk ki és szerintem sokkal jobban teljesítettünk mint a Lazio, a Sassuolo és a Carpi ellen.”


November végén a Bologna elleni győzelmet követően azt mondta, hogy a tíz mérkőzésen négy használható labdát kapott amiből három gólt szerzett. Most mi a véleménye erről?

”Nem akartam vitát gerjeszteni ezekkel a szavakkal, bár tudom, hogy Önök újságírók örömmel ugranak ezekre a témákra. Akkor ebben a mondatban volt egy kis humor is, nem akartam vele megsérteni senkit sem. Én csatár vagyok és az a feladatom, hogy a lehető legtöbb gólt szerezzem ezzel is segítve a csapatot.”


Tavaly 22 találatig jutott, idén 10-nél áll ami egy kis visszalépés. Mi a célja?

”Ilyen jellegű célokat sosem tűztem ki magam elé. Úgyhogy erre a kérdésre tényleg nem igen tudok mit válaszolni.”


Viszont mióta Olaszországban játszik mindig több gólt lőtt a bajnokság második felében mint az elsőben.

„Tényleg? Ezt nem is tudtam.. Nem igen szoktam foglalkozni a statisztikákkal.”

Mennyiben változtak az Ön posztján a feladatok mióta Mancini az edző?

”Mielőtt idekerültem egy középcsatár voltam aki a tizenhatoson belül ha hozzákerül a labda megpróbál gólt szerezni. Mancini viszont azt kérte tőlem, hogy segítsek többet a csapatnak, mozogjak vissza többet és védekezzek is. Számomra ez fontos változás volt és azon dolgozok azóta is, hogy ez a dolog jobban menjen hétről-hétre.”


Tényleg, itt a lehetőség, hogy tisztázzuk milyen is a viszonya az edzővel. Igaz, hogy Ön és Mancini között néha szikrákat szór a levegő?

”Mikor idejött világosan megmondta: -Neked 15-20 gólt kell lőni egy szezonban minimum. Leírta, hogy miben vár tőlem többet a pályán, ő pedig ezt elvárja ami teljesen érthető dolog – hiszen az a dolga, hogy bármi áron kihozza belőlünk a legtöbbet. Olvastam, hogy én haragudtam az edzőre azért mert a Roma, a Genoa és a Milan ellen nem kezdtem. Ez nem igaz, hiszen nincs olyan játékos aki végigjátszana egy egész szezont az elejétől a végéig. Persze az ember nem örül ha kimarad a kezdőből, de ez nem probléma, úgyhogy azt kell mondjam a viszonyunk jónak mondható Mancinivel.”


Visszatérve a derbyre? Hányszor fordult meg a fejében, hogy mi lett volna akkor ha belövi a 11-est?

”Egyszer sem. Nem beszéltünk erről napokig sem az edzővel sem a többiekkel, hiszen mindenki tudja, hogy jól akartam rúgni… Donnarumma egy magas kapus és ezért erősen kellett lőni nehogy bele tudjon érni. Talán túlságosan a sarok felé helyeztem ezért lett kapufa…”


Ha megkérnék, hogy megint végezzen el egy büntetőt mit tenne?

”Én mindig készen állok arra, hogy elvégezzem a 11-est. Csak az nem hibázik aki nem áll oda…”


Nemsokára 23 éves lesz és mégis Ön a kapitánya annak a csapatnak, ahol az öltözőben olyan rutinos játékosok is vannak mint Miranda vagy Melo. Mekkora terhet jelent Önnek a kapitányi karszalag?

”A felelősséggel tisztában vagyok, de a pályán azért heten-nyolcan is kapitányok vagyunk. Amikor beszélni kell, vagy megvédeni egy csapattársamat azt viszont én teszem.”


Zanetti azért adott néhány tanácsot?

”Az elején annyit mondott, meg kell ragadni ezt a lehetőséget mert igen nagy megtiszteltetés a kapitányi cím, de külön tanácsot nem kaptam tőle.”


Térjünk rá a másik kényes témára. Miért nem tudnak együtt játszani Jovetic-el a pályán?

”Nagyon jó a kapcsolatunk és mind a ketten azért dolgozunk, hogy az Inter sikeres legyen. Viszont különböző a játékstílusunk, hiszen nála sokkal többet van a labda, teljesen más dolgokat csinál vele mint én, aki inkább a büntetőterület környékén találkozok csak vele. De azt azért nem jelenteném ki, hogy nem tudunk együtt játszani. Szerintem csak idő kérdése és össze fogunk csiszolódni.”


Nem beszélt még a nyilvánosság előtt a decemberi rablásról. Megtenné most?

”Éppen leparkoltam a kocsimmal, amiben ott volt még egy barátom és Wanda – mikor megállt mellettünk egy motor, amiről egy ember pisztolyt fogva rám ordított, hogy adjam oda az órámat. Próbáltam nekimenni vagy valami ellenállást tanúsítani, de a feleségem pánikba esett és kért adjam oda neki amit kér. Végül beláttam, hogy hülyeség lett volna ellenállni így megtörtént a dolog. Tulajdonképpen arra sem volt időm, hogy felfogjam mit történt olyan gyorsan zajlott le minden.”


Ez a rossz élmény nem rontott a véleményén Milánóval kapcsolatosan?

”Egyáltalán nem. A családom és én is nagyon jól érezzük magunkat itt és lehetőleg minél tovább szeretnénk maradni.”


Ezek szerint jó döntés volt meghosszabbítani a szerződését?

”Mikor a hosszabbításról tárgyaltunk akkor egyértelműen jeleztem, hogy maradni akarok. Kaptam több felől ajánlatokat, de úgy éreztem, hogy nekem itt a helyem.”


Januárban valóban kereste a Wolfsburg és a Manchester United is?

”Hallottam ezt-azt, de mivel nem akartam elmenni innen ez a dolog nem foglalkoztatott.”


És ha majd nyáron a Mourinho által vezetett Manchester United hívná?

”Az én válaszom akkor is az lenne ami most: az Interben akarok maradni. Nem Manchester lenne az első csapat akiket visszautasítanék… Jól érzem magamat Milanóban és eszem ágában sincs elmenni innen. A klubnak nagyszabású tervei vannak és folyamatosan épül az a mag amely a jövő sikeres csapatát fogja képezni.”


Az Inter 13 millióért vette, most pedig ennek a háromszorosát éri. Mi erről a véleménye?

”Ha azt mondják, hogy 40 milliót érek, örülök neki – de nekem ennek fényében is kell bizonyítsak a pályán. Ezt pedig csak a gólokkal tudom megtenni, remélhetőleg minél többször még.”


Milyen a viszonya a nem hivatalos ügynökével aki nem mellesleg a felesége is?

”A feleségem remek asszony. Mindig keresi a jobbnál jobb lehetőségeket, hogy reklámozzon az interneten. Többnyire a fotóival sikerül is neki…”


Lassan három éve, hogy itt van. Interistának érzi már magát?

”Mindenki tudja, hogy gyerekkorom óta a Newell’s szurkolója vagyok. De már hosszú ideje mikor playstationnal játszunk az Inter a csapatom. A viccet félretéve a klub részének tartom magam és ez boldogsággal tölt el.”


Nem gondolja, hogy túl korán hagyta ott a Barcelonát? Lehet, hogy ma Messivel játszhatna?

”A komoly része a karrieremnek Olaszországban kezdődött. A Barcelonának remek utánpótlás képzése van, de onnan szinte lehetetlen felkerülni az első csapathoz. Tudtam, hogy a karrierem szempontjából nekem más utat kell járnom mint azt.”


Szombat este Juventus-Napoli. Mi az amit irigyel a két honfitársától Dybalatól és Higuaíntól?

”Én Mauro Icardi vagyok és nem igen szoktam irigykedni másokra. De ha nagyon akarja… Higuaín minden egyes labdából amit átvesz képes gólt lőni, szinte hibátlan ebben a tekintetben. Dybala pedig maga csinálja meg a helyzeteit amelyeket roppant látványosan szokott értékesíteni.”


Argentína most remek támadókkal rendelkezik. Ott van Ön, Higuaín, Dybala, Messi, Agüero, Di Maria, Tévez…

”Nos igen, de az élet az nem egy videojáték ahol berakunk tíz csatárt a csapatba… Mindenki járja a saját útját és ha kell akkor megy, hogy a válogatottban is bizonyítson.”


forrás: internazionale.hu