Recent comments

Friss Hírek

Kókuszültetvényektől az első pár focicipőig – Donsah története

A Cagliari tehetsége, Godfred Donsah a Gazzettának mesélt arról, hogyan jutott el a szegénységből odáig, hogy már számos angol klub is érdeklődik iránta.


„Édesapám 2007-ben indult el egy hajón illegális bevándorlóként. Féltünk, mert Olaszország olyan volt, mint egy délibáb, de dolgozni akart, hogy meg tudja adni a testvéreimnek a lehetőséget a tanulásra.”

„Elege lett a kókuszültetvényekből, ahol édesanyám most is dolgozik, és ahol én magam is dolgoztam. 

Higgyék el, kemény munka. Hosszú órákat kell eltölteni a napsütésben, viszont miénk a legjobb kókusz.”

„15 évesen érkeztem a Palermóhoz. Az első csapattal edzettem, Fabrizio Miccoli kérdezte meg tőlem, hány éves vagyok. Nem volt vízumom, így legfeljebb 6 hónapig maradhattam.”

„Hálistennek az igazgató, Sean Sogliano segített elrendezni a papírjaimat, és elvitt Veronába. Örökké hálás leszek neki, ahogy Afriyie Acquahnak is, aki a legjobb barátom. Segített a Palermónál, adott egy kis pénzt, és még az első pár focicipőt is tőle kaptam. Addig mindig mezítláb játszottam.”

„A Veronában az ificsapatban voltam, Mandorlini adott lehetőséget először arra, hogy a Serie A-ban bemutatkozhassam. Azt mondta, keményen kell dolgoznom. Én készen voltam erre, hiszen tudtam, hogy ennem kell és el kell tartanom a családomat.”

„Júniusra végre új otthona lesz a családomnak, és talán édesapám is visszatér, hogy édesanyámmal lakjon. Nem szeretnének többé külön válni, nekem pedig gondoskodnom kell róluk. Csak akkor fogok magamnak szép autót venni, amikor befejeztem a karrieremet.”

„Zdenek Zeman hitt bennem, Gianfranco Zola pedig tovább motivált. Nem számít, a középpálya bal vagy jobb oldalán játszom. Boldog vagyok a Cagliarinál. Úgy érzem magam, mint egy családban, és kemény munkával fogok meghálálni nekik mindent.”

„Tudom, hogy a 90 perc alatt szinte meg kell halnom a pályán. Szeretnék még a Cagliarban maradni, hogy mély nyomot hagyjak a klubban és a városban is.”

A játékos álma továbbra is Anglia, hiszen jól ismeri a Premier League-et a ghánai közvetítésekből.

„Édesanyám mindig adott 2 eurót, hogy a helyi bárban tudjam nézni a meccseket. Így kezdtem el a Chelseanek szurkolni, és lett a példaképem Michael Essien. Megvan a  meze.”

“Ha egyszer Angliába szerződöm, az a Cagliari érdeme lesz.”

A Cagliari csupán 2,2 millió euróért vette Donsaht a Veronától, de a játékos ára meccsről meccsre rohamosan emelkedik.

forrás: azzurri.co.hu