Recent comments

Friss Hírek

MOYES: Szívesen lennék az Inter edzője!

David Moyes, a Manchester Unitedtól tavasszal dicstelenül távozó skót menedzser elárulta, néhány hónapos pihenője után készen áll visszatérni a futball körforgásába, de egy újabb angliai kaland helyett ezúttal külföldön is szívesen vállalna munkát. 


És hogy miért érdekes ez számunkra? 

Egyszerű: az elmúlt pár napban kapott egyre nagyobb erőre Olaszországban az a pletyka, mely szerint Moyes az első számú jelöltje Erick Thohirnak, az Inter indonéz tulajának, amennyiben Walter Mazzarri vezetőedzővel felbontaná a munkakapcsolatot a fekete-kék mezes klub.

Mazzarri sorsa az egymást követő két komoly zakó után a hírek szerint a jövő hét végi Inter-Napoli rangadó eredményétől függ, amennyiben ott nem sikerül kielégítő eredményt elérnie csapatával, úgy könnyen megköszönhetik neki az eddigi, valamivel több mint egy éves munkát, ez esetben pedig – legalábbis a sajtó szerint – a csapat nélküli, így könnyen megszerezhető David Moyes lenne az ideális utód Thohir szerint.

A híreszteléseknek táptalajt biztosít az is, hogy Moyes testvérével együtt ott lesz a lelátón a Napoli elleni meccsen, mint a klub hivatalos vendégei.

“Készen állok menni, ha hívnak, nincs szükségem több időre. Élvezem a pihenőt, de a futball embere vagyok, és szeretnék újra dolgozni. Biztos vagyok benne, hogy a legjobb éveim még előttem állnak, és még mindig egy fiatal menedzsernek tartom magam. Sok mindent tanultam, és sok mindent szeretnék átültetni a gyakorlatba is.”

“Úgy érzem, most már sokkal felkészültebben tudnék átvenni egy Manchester United-hoz hasonló klubot, mert éppen a manchesteri időszakom alatt már volt esélyem megtapasztalni egy ilyen nagy klub életét. Akkor is úgy éreztem, hogy készen állok, amikor elhagytam az Evertont, de az embernek rá kell jönnie, hogy igazi tapasztalatot egy munkáról csak akkor tudsz szerezni, ha már te magad is azt a munkát végzed. Én viszont sajnos csak 9 hónapot kaptam erre.”

Az Internél mindenesetre újfent nem lenne könnyű dolga, hiszen José Mourinho 2010-es távozását követően egyetlen edző sem tudott sikeres lenni az akkor még triplázó csapatnál: Rafa Benítez, Leonardo, Gian Piero Gasperini, Claudio Ranieri és Andrea Stramaccioni is kudarccal adták át a helyüket utódjuknak.

“Tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok minden függ attól, hogy jól válasszam meg a következő állomáshelyemet. Sokat gondolkoztam már a dolgon, és rengeteg opcióra nyitott vagyok. Ha a Premier League-ben vagy az Egyesült Királyság más részén kapok állást, az is rendben van, de azzal is nagyon boldog lennék, ha külföldön próbálhatnám ki magam. Mindig is annak a híve voltam, hogy az edzők és a játékosok menjenek, és próbálják ki magukat külföldön, ha elérkezett az ideje. Nézd csak meg, milyen jól teljesített Terry Venables Spanyolországban, vagy Bobby Robson, aki több országban is sikeres volt.”

“Örülök neki, hogy Angliában olyan kiváló külföldi menedzserek dolgoznak, mint Arsene Wenger és José Mourinho, de azt hiszem, meg kellene próbálnunk a saját edzőinket is elküldeni külföldi ligákba, amivel nem csak az adott ligának és csapatnak segíthetnénk, de a saját bajnokságunknak is, hiszen ezek az edzők újabb dolgokat tanulhatnának és még sikeresebb karriert futhatnának be.”

“Egy szó mint száz: nyitott vagyok bármiféle ajánlatra, a világ bármely pontjáról!” – zárt mondandóját Moyes, aki a Manchester United-nél eltöltött rövid és sikertelen periódusa előtt 11 éven át volt az Everton igencsak sikeres edzője.

forrás: azzurri.co.hu