Recent comments

Friss Hírek

Totti: Az egész életem a Romáról szól

Az Il Romanista egy hosszabb kérdezz-felelek szerű interjút készített Francesco Tottival.

  Mit jelent a Roma Francesco Tottinak?

"Nehéz ezt megmondani, nehéz szavakat találni rá. Azt hiszem a fiam magától meg fogja ezt érteni és ahogy felnő úgy jön majd rá, hogy a Romának szurkolni egészen más, mint másik csapatnak. Nekem ez jelent mindent, szenvedélyt, szerelmet, vágyakozást, hogy a csapattal minél messzebb jussak."
Mert Francesco Totti elsősorban Roma szurkoló...

"Az egész életem erről szól. A csapat kapitányának lenni megtiszteltetés és felelősség, amit sosem mérlegeltem. Ez azonnal így lett, így alakult."
Az első meccsed az Olimpicóban?

"A Napoli ellen játszottunk és 1:0-ra nyertünk az utolsó pillanatban Völler góljával. Sokan voltak kint, de a Curva Sudban nem voltak."
Ahogyan a Sampdoria és az Inter ellen sem...

"Én tényleg nem mentem ki akkor a stadionba, hallani ahogy De Sanctis üvöltözik és amit az edző mond utasításokat, értelmetlen volt."
De az Udinese ellen már minden rendben volt...

"Igen, mert gólt szereztem."
Mikortól nem fogsz hinni a bajnoki címben?

"Az utolsó 4-5 meccsen, előtte nem. Mi végig hittünk benne, voltunk elsők, aztán másodikak és még most is ott vagyunk. Ennek ellenére már 99%-ig nincs esélyünk, de 1%-ot megtartok a matematikai esélynek."
Van benned hiányérzet?

"Ami a bajnokságot illeti nincs, inkább az Olasz Kupa és az elődöntő a Napoli ellen. Ott sem a visszavágó, inkább az első meccs az, amit sajnálok. ha ott 2:0, vagy 3:0 az eredmény nekünk, akkor teljesen más lett volna a visszavágó. Megvertük egy remek meccsen a Sampdoriát, majd a Juventust, aztán a Napolit is, de végül nem sikerült a döntőbe kerülni, pedig ott játszhattunk volna a Fiorentinával és számos volt csapattársam ellen."
A Genoa-Juventus meccs?

"Majdnem összetörtem a tévét, de ez is arról szólt, hogyan kell bajnokságot nyerni."
Ez miért nem sikerül a Romának?

"Mert a Juventus nagyon erős és jelenleg elérhetetlenek."
Miért elérhetetlenek?

"Azért, mert erősek. Harmadik éve folyamatosan nyernek, megérdemlik, aztán amikor kevésbé ment nekik, akkor valaki mindig segített rajtuk egy picit. Ezt senki nem tagadhatja."
A Juventus erősebb, szerencsésebb és jobban segítik...

"Igen, ez a három így együtt igaz."
Tartasz attól, hogy a második hely sem lesz meg?

"Nem, mert ez csak rajtunk múlik, ezt annyira akarjuk, mintha a bajnokságot nyernénk meg. 12 meccs van még hátra és a legjobbat próbáljuk ezeken a meccseken nyújtani."
Mennyi hiányzik ahhoz, hogy nem sikerül megnyerni a Scudettót?

"Csak egy kicsi."
Pontosan mi?

"Három igazolás."
Egy remek csatár is?

"Igen, egy-egy remek játékos minden részre."
Drogba?

"Csak ha jönne. Még fiatalabb is nálam, vele lehetne meccseket nyerni. De persze nem én felelek az átigazolásokért, sosem én feleltem. De három új játékossal ez a csapat megnyerheti a bajnoki címet jövőre."
És jól szerepelhet a Bajnokok Ligájában...

"Igen, de előbb jussunk be oda."
Ez volt életed egyik álma?

"Ez az, amit kicsit hiányolok, ez minden Romanista álma. Ezt sokkal nehezebb megnyerni, mint a világbajnoki címet."

Agostino Di Bartolomei?

"Alig emlékszem rá és csakis a jó dolgokra vele kapcsolatban."
Elneveznéd az új stadiont róla?

"Persze, vagy bárki másról, aki már nincs közöttünk és igazi Romanista volt. Mindenki számára hatalmas megtiszteltetés lenne."
Fogsz még játszani az új stadionban, ahogy Pallotta mondta?

"Attól függ, hogy mikorra készül el. Két évet még biztosan játszani akarok."

Francesco Totti tisztában van azzal, hogy ki Francesco Totti?

"Nem."
Sosem?

"Amikor külföldre megyek. Amint észrevesznek és felismernek, rögtön kicsúszik a számon, hogy 'huhh'. Amióta a 10-es mezt és a csapatkapitányi szalagot viselem, már teljesen más a szerepem. Itt nevelkedni, mindig ezt a mezt viselni, a felelősség megsokszorozódik, de én ezt teljes nyugalommal éltem meg. Ismerem az erősségeimet, elsősorban a mentálisat. Amikor nálad van a labda és elég jó vagy ahhoz, hogy tudd mit kell tenni, az nagyon fontos, mert a játékos erőssége a fejében van."
A Roma erőssége ebben a csapatban rejlik?

"Ez a csapat olyan, mint a 2001-es. Sokat tudunk még fejlődni, de nagyon szorosan összetartó csapatról van szó az edzővel együtt."
Rudi Garcia?

"Ő különleges. Azt hittem, hogy ez neki nagy kihívás lesz, mert fiatal, külföldi...aztán láthatjuk, hogy remek dolgokat csinált. Ő az az edző, aki hozzásegíthet bennünket ahhoz, hogy nyerjünk. Vele és ezekkel a játékosokkal."
Pjanic?

"Én nem fogom egy játékosnak sem azt mondani, hogy maradjon. Ő fiatal még és rendkívül tehetséges, nem könnyű egy ilyen játékost manapság találni. Persze nagyon sokat szoktunk ökörködni és sokszor mondja nekem, hogy ne aggódjak."
Strootman?

"Ő azonnal beilleszkedett a csapatba, olyan mint egy veterán. Félelmetes egy játékos. Nem vártam, hogy ennyire erős lesz, egyáltalán nem ismertem. 20 millió euró? Nem semmi, mondtam magamnak, akkor csak egy klasszis lehet. Ez egész csapat elismeri Kevint, a 6-os pedig nagyon fontos és megtiszteltetés, mert előtte olyanok viselték, akik történelmet írtak a Romában."
Mint Aldair...

"Remek a kapcsolatom vele. Ő adta át a csapatkapitányi karszalagot Bergámóban. Csodálatos srác, folyamatosan kapcsolatban vagyunk."
Kivel tartod még a kapcsolatot?

"Candelával, Montellával és Di Francescoval..."
Capello?

"Egy kicsit durva, de ő nem törődött a csapattal, ezért nem is beszéltem vele már elég rég."
Baldini?

"Vele sem."
A brazíliai világbajnokság?

"Én kivinném Cassanót, egy kicsit őrült a srác, de aranyos. Hogy én? Ha egészséges vagyok, miért ne?"
Prandelli?

"Nem keresett és szerintem nem is fog."
Del Piero?

"Szoktam felőle hallani, néha váltunk sms üzenetet, de jobban tartom a kapcsolatot Gattusóval, Buffonnal és Lippivel, de jó kapcsolatban vagyok Cannavaróval és Tonival is."
De Rossi eltiltása?

"Amikor egy római játékos csinál valamit, az mindig nagyobbat szól. Tisztában van vele, hogy rosszat tett, de a dolgok ösztönösek. Nem azért vagyok itt, hogy megvédjem, hiszen hibázott, amiért megfizet, de nem szabad ezért elítélnünk. Ez bármikor előfordul."
Játszanál együtt Balotellivel?

"Szerintem erre nincs esély, szerintem erre az egyetlen esély a nemzeti csapat lenne. Szoktuk üdvözölni egymást, de nem felejtettem el azt, ami történt. Akkor felhalmozódott bennem az összes feszültség és a viselkedése...de ennek már vége."
Ez az év elég jól kezdődött...

"Több pontos előnyünknek kellett volna lennie, de senki nem várta ezt a jó rajtot."
Milyenre értékelnéd a saját teljesítményed az első 7 fordulóban?

"Elég jóra. Milánóban az Inter ellen a játékunk jobb volt, mint a gólok. Még a 3:0 előtt rájöttem, hogy mit tehetek a széleken."
Lesz búcsúmeccs a 2001-es és a 2015-ös Roma között?

"Akár lehet is. Bár én szerintem sosem fogok búcsúmeccset játszani. Nem akarok edző lenni. Talán, majd ha abbahagyom, lehet rámtör az az érzés, hogy szeretnék edzősködni, nem tudom. Most csak játszani akarok. Vannak álmok, amiket ezzel a csapattal akarok elérni."
Ki nyeri a BL-t?

"A Real Madrid."
Az Európa Ligát?

"A Fiorentina."
Az Olasz Kupát?

"Remélem azt is a Fiorentina, mert sok volt római játszik ott."
Cristiano Ronaldo vagy Messi?

"Cristiano Ronaldo."
Mi számodra a Roma?

"Valami itt belül, amit nem tudsz kifejezni." 


forrás: asroma.hu