Recent comments

Friss Hírek

JUVE-ROMA: Csak Maicon kezezésénél hibázott Rocchi-hivatalos

Három vitatott 11-es, egy les miatt vitákat generáló gól, páros kiállítás, két elmaradt, de számonkért büntető – még felsorolni sem egyszerű, hány eset miatt támadják Gianluca Rocchi játékvezetőt a hétvégi Juve-Roma rangadó történései után.


A hamar bűnbakká váló sípmester dolga nem volt könnyű, a játékosok kőkemény meccset hoztak össze a torinói 90 perc során, amely során a vitatott szituációkkal sem spóroltak, így Rocchi valóban embert próbáló feladatot kapott a meccs levezénylésével.

Bár a meccs óta a romanisták 3 szabálytalan Juve-gólról beszélnek, a juventinók pedig jogtalan római 11-es és két elmaradt Juve-büntető miatt reklamálnak, a hivatalos állásfoglalás szerint sokkal kevesebb döntő hibát vétett a játékvezető, mint azt a szurkolók vélelmezik.

A bírók kijelölésének felelősei úgy határoztak, hogy Gianluca Rocchi két hetes pihenőt kap, a 7. és  8. fordulóban mentesül a bíráskodás alól, legközelebb novemberben fújhat újra a sípjába. Mindezt azonban nem a hibákkal indokolják, hanem azzal, hogy a média és a szurkolók nyomása miatt Rocchi nem tudna egy újabb meccsen 100%-ig a munkájára koncentrálni, jelen helyzetben a legokosabb dolog, ha az indulatok lecsillapodásáig kimarad a Serie A főbb eseményeiből.

A hivatalos állásfoglalás szerint Rocchi mindössze az első büntetőnél hibázott, ahol Maicon keze bár valóban érintette a labdát, de a büntetőterületen kívül. Ezzel kapcsolatban Rocchi maga is elismerte hibáját, mondván:

“Maicon eseténél a szabadrúgás előtt felfújtam a sorfal elé a spray-t. A kezezés után először szabadrúgást akartam ítélni, de akkor rájöttem, hogy a 16-oson belülre fújtam a vonalat, így megváltoztattam az ítéletet, és 11-est ítéltem. Nem volt könnyű dolgom a meccsen, de a lelkiismeretem tiszta.”

A játékvezetőket kijelölő testület a többi esetet nem minősítette hibának: 

Totti 11-esét jóváhagyták, Bonucci góljánál véleményük szerint Vidal nem zavarta Skorupskit, így a győztes gól is szabályos volt, Pogba buktatásánál pedig “nagyon nehéz eldönteni, hogy a szabálytalanság a vonalon, vagy még az előtt történt-e, de a vonal már a büntetőterület része, az esetet pedig gyakorlatilag lehetetlen volt szabad szemmel megítélni”.

forrás: azzurri.co.hu