Recent comments

Friss Hírek

Honda: Segíteni akarok a klubnak!

Keisuke Honda, a Milan japán középpályása elmondta, amikor a klubhoz érkezett, tudta, hogy mire vállalkozik és nem zavarják a kritikák.

 
Honda januárban ingyen érkezett a klubhoz ám nem sikerült megfelelnie az elvárásoknak és a sok játéklehetőség ellenére gyengén teljesített. Az utóbbi mérkőzéseken viszont egyre jobban teljesít és úgy tűnik, hogy sikerült alkalmazkodnia az olasz futballhoz.

“Segíteni akarok a klubnak, bármilyen módon. A szép futball visszahozza a szurkolókat a stadionokba.. Ami az eredményeket illeti, nem vagyunk elégedettek, de tovább dolgozunk. Amikor a Milanhoz igazoltam, tudtam, hogy mire vállalkozom. Csatlakoztam a csapathoz, mert mindig is erről álmodtam” – mondta Honda a La Gazzetta dello Sportnak.

Normális dolognak tartja, hogy a szurkolók találkozni akarnak a játékosokkal?

‘Nem gondolom, hogy ez normális dolog lenne, de meg kell értenem a szurkolókat. Talán logikus, hogy a rajongók magyarázatot szeretnének kapni, ha rosszul játszol. Most az Európa ligára kell összpontosítanunk, ez egy fontos cél”.
Jobb-e egy olyan szezon, amikor egy csapat nem szerepel a nemzetközi porondon, mint ha az Európa ligában játszik?

“Nem értek egyet. A fejlődéshez sok mérkőzésre van szükség. Minél több mérkőzést játszol, annál jobb leszel. Profik vagyunk és fel kell készülünk a heti két mérkőzésre. Ha nem jutunk be az EL-be, akkor elsősorban több időnk lesz felkészülni a soron következő mérkőzésekre”.

“A kritikák? Nem szeretem a kritikákat, de a sajtó azt ír, amit akar. Úgy érzem, hogy hamarosan megszerzem első gólomat a Serie-A-ban és ez fontos pillanatban lesz. Azért jöttem ide, hogy bajnok legyek a Milannal. Tudtam, hogy a beilleszkedés és az alkalmazkodás sok időt vesz igénybe. 

Seedorf? Gyakran beszélek vele. Könnyen megértem, hisz jól beszél angolul”.

“A pozícióm? Kezdetben nem éreztem jól magam a jobb szélen, de középen Kaká játszik és jól teljesít. Jobban szeretek középen játszani, de korábban már a CSZKA Moszkvában és a Japán válogatottban is szerepeltem a jobb oldalon. Seedorf azt mondta nekem, hogy meg vannak a képességeim ahhoz, hogy a jobb szélen játsszak”.

Melyik csapattársa segített Önnek a legtöbbet a beilleszkedésben?

“Sok csapattársam segített. Kaká mindig fordított, ha valamit nem értettem. Bonera, Abate és Montolivo is sok tanáccsal látott el. Ez mind fontos volt a beilleszkedésben”.

“Balotelli? Az öltözködésünk és az életstílusunk is különböző, de a pályán együtt harcolunk és együtt nevetünk. Nem tudom megítélni, hogy itt Olaszországban az emberek mennyire tartják tiszteletben a magánéletet. Még csak három hónapja vagyok Olaszországban, de nagyon kedvelem Milánót. Nem volt könnyű, amikor megérkeztem és edzőváltás volt, de ezek a dolgok is részei a labdarúgásnak”.

Milyen a kapcsolata Zaccheronival, a japán válogatott szövetségi kapitányával?

“Nagyon jó a kapcsolatom vele. Ő egy nagyszerű edző és rengeteg mindent tanultam tőle. Nem vagyok sztár. A japán válogatottban és a CSZKA Moszkvában sem voltam sztár. A labdarúgás csapatjáték. Szeretem a nyomást és az elvárásokat”.

Meséljen a közeledő derbiről, az Interről és a honfitársáról, Nagatomóról.

“Remélem, hogy egy izgalmas mérkőzés lesz mindenkinek, nem csak a japán embereknek. Tudom, hogy ha Nagatomo ellen játszok, akkor nagyon gyorsan kell futnom. 

A mezszámom? A 10-es mezszámot választottam. Tudom, hogy az emberek sokat várnak tőlem, de hiszek magamban és nem zavarnak a kritikák” – fejezte be.

A japán középpályás a Milanban összesen 13 mérkőzésen lépett pályára és 1 gólt szerzett.

forrás: acmilan.hu