Recent comments

Friss Hírek

Tévez: Megfogadtam Conte tanácsait

Carlos Tévez, a Juventus újdonsült 10-ese a La Stampa napilapnak adott hosszabb interjút, melyben többek között a beilleszkedéséről és Contéről is beszélt, valamint elárulta azt is, miért nem igazolt Milánóba.


Már lassan két hónapja, hogy Tévez a Manchester Citytől a Juventushoz igazolt, a beilleszkedés pedig látszólag elég gyorsan végbement, az argentin számára ez nem volt ilyen egyszerű.

„Önöknél sokkal nehezebb minden, mint Angliában, így változtatnom kellett valamit. Az első lecke, amit megtanultam, hogy Olaszországban nem lehet hosszasan cipelni a labdát, ugyanis még ha tovább is jut az ember az első vagy a második ellenfélen, biztos, hogy lesz egy harmadik, aki szereli. A támadónak elsősorban a mozgásával kell itt kitűnnie. Conte sokat segít az alkalmazkodásban: 10 dolgot tanácsolt nekem előre, mind a 10 igaznak bizonyult. Sokan mondják, hogy hasonlít a karaktere Fergusonéra, én ezzel teljesen egyetértek.”

Az argentin elmondása szerint a szerepköre azonban nem sokat változott, képes alkalmazkodni az edző által kért rendszerhez.

„Én egy tipikus seconda punta vagyok, így tökéletesen beleillek Conte rendszerébe. Amennyiben átváltanánk a 4-3-3-ra, akkor viszont középen érezném jól magam, nem szeretek a szélről indulni, kevés labdát kapnak és én szeretek a játék középpontjában lenni. A gólok a kapott labdákon múlnak, a szerep azonban nem változott. Manchesterben talán többet tartózkodtam a tizenhatoson belül, de igazából nincs nagy különbség.”

Sokat vitatott döntés volt a szurkolók részéről, mikor a Juventus vezetősége odaadta Téveznek a 10-es mezt, ő azonban már többször elmondta, hogy képes ezt a terhet cipelni.

„Elmesélték nekem a 10-es mez történetét és vállaltam az ezzel járó felelősséget. Játszottam Del Piero ellen a Cityvel, Angliában azonban nincsenek a figyelem középpontjában az ilyen játékosok: ott még egy ilyen bajnok sem jelent sokat, az angolokat csak azok a játékosok érdeklik, csak azokról beszélnek, akik náluk játszanak.”

Tévezt sokan igazi bajkeverőnek állították be, őt azonban nem érdekli, hogy mások mit gondolnak róla.

„Nem számít, hogy mit gondolnak rólam az olyan emberek, akik nem is ismernek. Mancinivel is hamar kibékültünk. Szombaton utólag hallottam csak, hogy ott volt Genovában, ha láttam volna, természetesen üdvözöltem volna.”

„Kemény lesz a Lazio elleni mérkőzés, el tudom képzelni, mekkora bizonyítási vágy fűtheti őket a 4-0-s vereség után. Ami a BL-t illeti, a győzelemhez jobbnak kell lenned mindenkinél. Nálunk talán még hiányzik valami, hogy a legnagyobbak lehessünk, de meg kell próbálnunk diadalmaskodni.”

Korábban több olasz csapattal is összeboronálták Tévezt, az Inter és a Milan is szerette volna soraiban tudni.

„Az Inter 2007-ben szeretett volna leigazolni, akkor tanácstalan voltam, egy formálódó, friss olasz bajnokról volt szó. Ami a Milant illeti, Galliani mindenképp szeretett volna megszerezni, de nekem azt mondták, hogy nem volt annyi pénzük, hogy meggyőzzék a Manchester Cityt.”

A bajnokságból eddig még csak egy fordulón vannak túl a csapatok, Tévez azonban a Juventus meccsén kívül nem követte az eseményeket.

„Ha a két napnyi folyamatos edzés után hazaérkezve bekapcsoltam volna a tévét, hogy meccset nézzek, a feleségem és a lányaim azonnal az utcára hajítottak volna.”

forrás: Juventusfc.hu