Recent comments

Friss Hírek

TAMÁS: Az lenne a legjobb, ha felkerülnék a Milan első keretéhez

A Milan tartalékcsapatának alapembere, a korosztályos magyar labdarúgó-válogatott tagjaként a hazai rendezésű U19-es Eb-re készülő Tamás Krisztián a DIGI Sport Reggeli Start című műsorának volt a vendége. 


A bal oldali védő beszélt edzőjéről, Filippo Inzaghiról, aki a nyáron átveszi az első csapat irányítását, de szót ejtett saját közeljövőjéről, valamint az U19-es kontinensbajnokságról is.

„Jól alakult a szezonom, a keretből egyedül játszottam végig az összes mérkőzést – értékelte az idényét Tamás Krisztián. – Sok tapasztalatot szereztem, a bajnokság mellett a kupában és az ifi BL-ben is játszhattam, több mint negyven meccsem van a szezonban. Egy-két hete már itthon vagyok, volt egy kis idő a feltöltődésre, de mostantól a kontinensbajnokságra készülünk és koncentrálunk.”

A védő az Eb-hez annyit fűzött hozzá, hogy a rendező magyar együttest a dobogóra várja. A mezőnyből több favorit hiányzik, míg hozzánk hasonlóan az osztrák, a német, a portugál és a szerb válogatottnak vannak érmes céljai. Tamás Krisztián szerint velük fel tudjuk venni a versenyt, méghozzá azonos esélyekkel.
„Az elmúlt években sok nemzetközi mérkőzéssel készültünk az Eb-re. Három-négy éve a keret is nagyjából ugyanaz, ennek köszönhetően nemcsak szakmailag, emberileg is közel kerülhettünk egymáshoz. Így igazi barátként tudunk küzdeni egymásért is.”

Olaszországi karrierjéről a következőket mondta. 

„Három éve mentem ki, az első szakmai benyomás az volt rólam, hogy a védekezésben kell sokat fejlődjek. Szerencsére akkor pont olyan stábbal dolgoztam, amelytől sokat is tanultam. Gyors vagyok, sokat futok, ezek a legfőbb erényeim, ezeket próbálom kihasználni. Védőként a legjobb döntés volt számomra Olaszországba szerződnöm, hiszen védekezésből ott lehet a legtöbbet tanulni. Egy védő nem hibázhat sokat, sőt egyáltalán nem hibázhat, tökéletes koncentráció kell, az elmúlt szezonban ezt tanultam meg leginkább Inzaghitól, úgy érezem, ismét sokat fejlődtem.”

A korábban tévén keresztül látott Inzaghit emberileg és edzőként is megismerhette a fiatal magyar légiós, amit nagyszerű dologként élt meg. Tetszett neki a szakember munkája, aki sokat kommunikált és segített a játékosainak. Tamás szerint – aki a szezonban párszor már edzett a Milan felnőttjeivel, így dolgozott a távozó edzővel, Clarence Seedorffal is – Inzaghi keményebb lesz, mint elődje, aki nem tudta kellő szigorral fogni a Milan sztárjait. A védő úgy hiszi: Inzaghinak ezzel aligha lesz gondja. De vajon volt főnöke kinevezése segíthet-e az ő előrelépésében?

„A posztomat tekintve szerencsés vagyok, hiszen a szélső védők – a támadókkal együtt – hamarabb kapják meg a lehetőséget a bizonyításra, mint a belső védők vagy a középpályások, ahol a rutint részesítik előnyben. A következő szezonomat illetően egyelőre nincs konkrétum, számomra az lenne a legjobb, ha felkerülnék a Milan első keretéhez. Minden nap velük edzhetnék, és így fejlődhetnék. Két kortársam már az előző idényben is a felnőttekkel volt, végigpadozták az szezont az első csapatban, de nekem ez is megfelelne. Persze, nem lennék elkeseredett akkor sem, ha a másodosztályba kerülnék kölcsönbe, viszont ott már az állandó játéklehetőség motiválna. Nem kizárt a külföldi kölcsönadás lehetősége sem, de egy jól sikerült Eb is sokat lendíthet. Akár más klubok érdeklődését is felhívhatom magamra, de a Milan is figyelemmel követi a teljesítményemet.”

forrás: NSO