Recent comments

Friss Hírek

Seedorf: Én leszek a Milan edzője

Brazíliában hívott össze sajtótájékoztatót Clarence Seedorf, aki bejelentette: felhagy a profi labdarúgással és az olasz élvonalbeli AC Milan vezetőedzője lesz. 


A Sassuolo elleni kínos vereséget követően hétfőn az AC Milan bejelentette, amit már sejteni lehetett: menesztette Massimiliano Allegri vezetőedzőt. 

Ekkor a klub Mauro Tassottit, Allegri segítőjét nevezte meg ideiglenes trénernek, és felvetődött Seedorf, illetve a milánóiak Primavera-csapatát irányító Filippo Inzaghi neve is.

Sokat sejtető volt már az, hogy Seedorf kedd délutánra sajtótájékoztatót hívott össze a Joao Havelange Stadionba. Ahogy az várható volt, a 37 éves holland futballista – akinek élő szerződése volt a brazil élvonalbeli Botafogóval – bejelentette visszavonulását és azt is, hogy ő lesz az AC Milan vezetőedzője

„Azért jöttem, hogy bejelentsem, huszonkét év után befejezem a pályafutásomat – kezdte a sajtótájékoztatót Clarence Seedorf, ügynöke, Deborah Martin és Mauricio Assumpcao Botafogo-elnök jelenlétében. – Nehéz döntés volt, de elégedett vagyok azzal, amit elértem. Boldogan hagyom el a Botafogót, mivel kivívtuk a Libertadores-kupában való indulást. Hálás vagyok a klubnak mindenért, ez a tapasztalat segíteni fog karrierem következő lépcsőfokában, a Milan edzőjeként.”

Ekkor a Botafogo elnöke, Mauricio Assumpcao vette át a szót Seedorftól. 

„Nagyon szerettük volna, ha Clarence marad, de ilyen futball. Nagyszerű edző lesz belőle, sokra viheti az AC Milannal."

Seedorfnak ez lesz az első edzői megbizatása, és rögtön bedobják a mély vízbe. Ráadásul ő lesz az első holland vezetőedző a Serie A-ban.

„Amikor Silvio Berlusconi felhívott tegnap, nem tudtam nemet mondani neki – folytatta az AC Milan újdonsült vezetőedzője. – Brazíliában megtanultam alkalmazkodni a nehéz helyzetekhez, és változtatni, javítani a dolgokon. A Botafogo a távozásom után is nagyszerű csapat lesz, ebben biztos vagyok. Ha tehetném, még játszanék öt évig."

 forrás: NSO