Recent comments

Friss Hírek

Capello: A Juve jövőre is bajnok lesz, a Milannak pedig meg kell tartania Allegrit

Hosszú nyilatkozatot adott a Gazzetta dello Sport-nak Fabio Capello, minden idők egyik legsikeresebb olasz vezetőedzője. 


A rutinos tréner jelenleg az orosz válogatott szövetségi kapitányi posztját tölti be, de korábban a Roma, a Milan és a Juventus élén is nyert bajnoki címet, olasz földön kívül pedig a Real Madriddal érte el ezt a sikert. Az interjú során sok aktuális témáról elmondta a véleményét.

"Jövőre is a Juventus fogja megnyerni a bajnokságot, méghozzá gond nélkül. Máris keményen dolgoznak a keret megerősítésén, holott most is övék a legerősebb csapat Olaszországban, persze az európai sikerekhez több kell. Egyetlen csapatot sem látok, akinek esélye lenne a Juvét leszorítani a csúcsról jövőre. Ennek első sorban a nehéz anyagi helyzet az oka: a kluboknak nincs pénzük nagy játékosokra, ugyanakkor a legfontosabb olaszországi játékosokat elviszik a nagy bajnokságok nagy csapatai. Emiatt pedig az egész olasz labdarúgás gyengül, az egyetlen kivételt a Juventus jelenti."

"Alternatívát véleményem szerint jelenleg a Roma jelenthet, ők az egyetlen csapat, akik jövőre jó eséllyel sokkal erősebbek lesznek, mivel nagyon sok remek fiatal játékosuk van. Remek a csapatuk, és biztos vagyok benne hogy két ilyen zavaros év után a vezetőség végre felbérel egy olyan edzőt, aki képes lehet hosszú távú megoldást jelenteni."

Capellot ezután Massimo Allegriről kérdezték. A Milan rendkívül gyengén kezdte a szezont, de később magukra találtak és jó eséllyel sikerül a 3. helyen zárniuk a szezont, amiben nem kis szerepe van a fiatal edzőnek - a helyzete viszont a hírek szerint így sem biztos.

"Azt olvastam, hogy a csapat az edző mellett áll, és ez nagyon fontos. Az edző ilyen helyzetben nyugodtan és csöndesen dolgozhat. Azt is olvastam, hogy galliani nem támogatja Allegri megerősítését. Szerintem azért mondott ilyen dolgokat, mert a szakmailag legfelkészültebb embert szeretné a padra, de tudom jól, hogy szerelmes a Milanba, hamarosan be fogja látni, hogy Allegri a megfelelő ember, és meg fogja hosszabbítani vele a szerződést. Én személy szerint nem kételkedem benne, hogy ez lenne a megfelelő lépés. Újjáépítette a Milant, amely sok fontos játékosát elvesztette, jelenleg a megfelelő helyen állnak, jövőre pedig még jobbak lehetnek."

"Hogy melyik edzőt kéne választania a Romának? Barátok vagyunk Franco Baldinivel, meghagyom neki ezt a kérdést. A visszatérésem Olaszországba? Nem, nem, maradok. Jelenleg nem aktuális. Sajnos sok olyan dolog van Olaszországban és az olasz fociban, ami miatt egyelőre nem szívesen térnék vissza."

"Az olasz foci mindig nagyon jó volt, ezt mutatja az is, hogy Ancellotti milyen sikereket ért el most Franciaországban. Rugalmasak vagyunk és jól tudunk alkalmazkodni. Ugyanakkor Olaszországban elképzelhetetlen, hogy valaki olyan hosszú ideig legyen egy csapat edzője, mint Ferguson volt Manchesterben. Miért? Amikor az ötödik szezonomat töltöttem a Milannál 1995-ben, volt már három bajnoki címem, három Olasz Kupa döntőm és egy Olasz Szuperkupám a csapattal, és akkor azt mondták: nekünk nyernünk kell, ha idén nem nyersz, elküldünk. Mire én azt mondtam Gallianinak: Nézd, én nyerni fogok és el fogok menni. Aztán nyertem és elmentem. Ferguson 6 évig nem nyert semmit a Manchesterrel, mégis maradhatott a padon. Nálunk ha valaki nem nyer, azt rögtön elküldik, hiába volt korábban versenyképes a csapata."

forrás: azzurri.co.hu