Recent comments

Friss Hírek

Agnelli: Pokolból a mennyországba



Andrea Agnelli nem egy hírportálnak, újságnak, televíziós csatornának nyilatkozott a scudetto megszerzése óta, ezúttal BBC-nek adott egy hosszabb interjút, melyben a Juventus idei szezonját értékelte.
„Nagyon büszkék vagyunk, fantasztikus szezont produkáltunk, ráadásul veretlenek maradtunk. Ha valaki ezt mondta volna nekem szeptemberben, semmiképpen nem hittem volna el. Ha szabad így fogalmaznom: a pokolba küldtek minket le, és most visszatértünk a mennyországba.” – így vélekedik a szezonról a Juventus elnöke, aki a BBC-nek adott interjút.
„Az idei szezonban húsz új játékosunk volt a keretben, mindössze öt az előző szezonokból és csak kettő olyan, aki 2006-ban is velünk volt: Gigi Buffon, a valaha volt egyik legnagyobb kapus és Giorgio Chiellini, aki az egyik legjobb védővé nőttek ki magát. Húsz új játékos, hogy elérjük a kitűzött céljainkat. Sikerült ezt megvalósítanunk, erre pedig különösen büszkék vagyunk. Ez egy új kezdetet jelent a Juventus számára.”
„Del Pierot elfelejtettem említeni a 2006 óta velünk lévő játékosok között? Nem, csak az ön kérdésére vártam – mondta nevetve. Alessandro a mi legnagyobb kapitányunk a maga 705 mérkőzésével, része a csapat történelmének, ugyanúgy, mint Boniperti, Platini, Scirea. Ő a Juventus egyik legnagyobb alakja, ezzel ő is mindig tisztában lesz.”
Egy Agnellivel készített interjú során – főleg, ha ezt egy nemzetközileg is elismert és nagy hírcsatorna készíti – szinte elkerülhetetlen téma a Calciopoli.
„Ha szabad így fogalmaznom: a Paradicsomban voltunk, aztán le lettünk taszítva a pokolba. Most sikerült visszatérnünk a mennyországba. Abban a pillanatban úgy éreztem, hogy megnyertük a bajnokságot, ráadásul utána Olaszország öt-hat Juve-játékossal megnyerte a világbajnokságot. Bonyolult történet ez, nem lehet csak néhány szóban összefoglalni, de úgy gondolom, hogy jogi oldalról is sok dolog van, amit még tisztázni kell, nincs egy végleges ítélet. Én személyesen szomorú voltam, úgy gondoltam, hogy az ellenünk szóló ítélet igazságtalan. Mindenesetre elfogadtunk, visszasoroltak minket, majd visszatértünk és ismét sikerült nyernünk. Calciopoli és most scudetto? Olyan, mintha az északi-sarokról a déli-sarokra mennénk, vagy mint a pokolból a mennyországba, mint mondtam korábban.”
Természetesen nem maradt el a harmadik csillagról szóló kérdés sem.
„Hogy feltehetjük-e a harmadik csillagot? Az attól függ, hogy számoljuk a bajnoki címeket. Menjünk kicsit vissza 1905-be, mikor megnyertük az elsőt, majd 1923-ba, aztán pedig a ’30-as évekbe, mikor egymás után ötöt is nyertünk. Ha ezeket szépen sorba teszem, én harmincat számolok. Természetesen beleszámolom a két elvett bajnoki címet is, biztos vagyok benne, hogy az akkori Juve összes játékosa magáénak érzi ezeket, még azok is, akik most ellenfeleink, mint például Ibrahimovic.”
Egy szoros párbaj után, sőt bármilyen mérkőzés után, az ellenfél mindig gratulál a másiknak, ez úgymond a fair play része. A BBC riportere rákérdezett, hogy vajon a Milan gratulált-e a Juventusnak?
„Berlusconitól nem, de Gallianitól kaptam egy üzenetet. Aztán mikor személyesen találkoztam Berlusconival, ő is gratulált, csak úgy, mint Galliani, összeszorított fogakkal…”
A Juventus a következő idénytől ismét a legrangosabb európai kupasorozatban indulhat, azonban a jelenlegi Juventust nem lehet összehasonlítani a többi klubbal, anyagi helyzetét tekintve legalábbis biztosan nem.
„Hogy a BL-ben olyan gazdaságilag is olyan rendkívül erős klubokkal kell-e majd megküzdenünk, mint a City, a Chelsea a PSG és a Malaga? Persze, de azért figyelembe kell venni a dolog pénzügyi oldalát is. Vegyük például a Barcelonát, a Manchester Unitedet, vagy a Real Madridot. Az esetükben olyan klubokról beszélünk, akik évi nagyjából 500 millió eurós árbevételre tesznek szert, aztán ott van a Bayern, ami kb. 350-400 millióra. Ez a négy klub nincs egy szinten egymással, de az biztos, hogy jelenleg nálunk erősebbek. A többi klub nagyjából 200-280 eurós költségvetéssel rendelkezik, itt voltunk mi is. Ekkor már csak ki kell választani a megfelelő embereket, a megfelelő játékosokat és már készen is állsz a felzárkózás megkezdésére.”
„A Chelsea rendkívül jó munkát végzett az elmúlt években. Döntő szerepe volt ebben Abramovics megérkezésének, de mégis csaknem 10 év kellett, hogy megnyerjék a BL-t. Fontos, hogy egy csapatnak legyen olyan történelme és tradíciója, mint a Juventusnak, de ez nem elég. A foci nem olyan, mint az élet többi oldala. Ha új emberek érkeznek új ötletekkel és sok pénzzel, legyőznek téged. Mindig is tiszteletet mutattam azok felé, akik megnyerték a BL-t, én is ott voltam 1996-ban, tudom mennyi munka kellett hozzá.”
juventushungary.hu