Recent comments

Friss Hírek

Juventus: Lancia Y-nal is beéri Buffon

Amikor az olaszok szeptember hatodikán a bolgárokat fogadták vb-selejtezőn, a hazai kapus, Gianluigi Buffon könyörgött Palermo népéhez: jöjjenek a stadionba, segítsenek, mert fél Ljuboszlav Penev kapitány játékosaitól. 


S bár Itália futballválogatottja 1-0-ra nyert, de ehhez kellett a 35 éves hálóőr három olyan robinzonádja, amilyet ritkán lát az ember. Ivelin Popov például 60 centire a gólvonaltól lőtt a háló felé, ám Gigi, a csodakapus földöntúli reflexszel kiütötte a labdát. Popov már indult volna a középkezdéshez, de – mint fogalmazott – a vonalon álló, elrettentő szobrot idéző kapuvédő megbabonázta.

Kevesen tudják: az angol buffoon szó pojácát jelent. A bolgár meccset négy nappal követő, csehek elleni vb-selejtezőn újfent parádézó, akkor a 136. válogatott meccsével Fabio Cannavarót az olasz válogatottsági rangsor élén beérő klasszis az igazi mesterségbeli tudás és a szórakoztatás, azaz egyfajta clownként futballt népszerűsítő zseni. Nem véletlen, hogy Pelé is a 125 legkiválóbb futballista közé sorolta. Gigi már a bolgárok elleni utánozhatatlan pillanatával hozzájárult ahhoz, hogy squadra azzurra ismét kijusson a vb-re. 


Ez Buffonnak ötödik alkalommal sikerült, arra pedig fölösleges emlékeztetni, hogy 2006 világbajnokáról van szó. Olyan bajnokról, aki csak 12 évesen állt a kapuba, addig középpályás és szélső volt, de mivel nem szeretett futni, inkább posztot váltott… 


Buffon két dologról híres. Kirívóan harsány hangon dirigálja közvetlen védelme tagjait, másrészt – ha kell – ön- és közveszélyes lendülettel vetődik a kapuját veszélyeztető csatár lábára, testére. Respektálják is rendesen. 

Mindössze 19 évesen, 1997. októberében a moszkvai hóban, fagyban a sérült Gianluca Pagliucát csereként váltotta, és tinédzserként sem ijedt be az oroszoktól (1-1). 

Laza figura.


Példának okáért így fogalmaz a fociról:

- A játék legfontosabb szereplőjét, a drukkert nem érdekli, ki az ördög vagy, de ha kiemelkedően teljesítesz, akkor megállít az utcán, és megkérdi: “Hogy vagy öreg?”
Igen, Buffon ezt szereti a futballban a legjobban.

- Tíz éve megjártam a poklok poklát – emlékezik. – Akkoriban egy Fiat 500-assal furikáztam, szerényen meghúztam magam, nem ment a védés, sérülés kínzott, mígnem egy pszichológus kezelésbe vett. Addig azt hittem, azok az emberek csak arra jók, hogy elrabolják a pénzemet, de fél év után éreztem, ismét vidám vagyok. Visszatért az életkedvem, félelem nélkül álltam újra kapuba. Huszonöt évesen születtem újjá sportolóként.


Jó fej, na!

Világhírű társaitól eltérő módon nem abban éli ki magát, hogy autócsodákkal mászkál Torinóban. Ma is beéri egy Lancia Y-nal. Úgy van vele, azzal is odaér, ahová akar. No és hogy a zöld gyepen még hová érthet el? Reméli, 2014-ben megszerzi pályafutása második vb-aranyérmét.

- Amikor a bolgárok elleni védéseim után arról faggattak, honnan jött a gyors vetődés ötlete, azt kértem, inkább mást kérdezzenek, mert gőzöm sincs arról, miként szedtem ki a labdákat.


Bár úgy fest, végleg a Juventusszal kötötte össze életét, bő két éve olyannyira tele volt mindennel Torinóban, hogy csak akkor tett le az AC Milanhoz való távozási szándékáról, amikor megtudta, Antonio Conte lesz az új edzője. (Persze elvárta, hogy Conte hosszasan rimánkodjon neki.) A 2006-os vb-diadal után az Öreg Hölgy becenevű Juventust a fogadási botrány okán a B-ligába száműzték. Nosza, megindult a játékosok exodusa, Zlatan Ibrahimovic, Patrick Vieira, Fabio Cannavaro és Emerson távozott a halálra ítélt együttestől.


Gigi maradt.

Akkoriban egy olyan mezt viselt, amelyre ezt íratta fel: “Halál a gyávákra.”

- Hogy miért maradtam Torinóban? – morfondíroz. – Mert más gyermekkori neveltetést kaptam a szüleimtől, mint a többiek. Anyám diszkoszvető, apám súlyemelő volt, és sportolóként arra tanítottak, hogy legyek hű és kitartó.


Hát, ennyi kellett egy klasszis pojácának a világhírnévig. 


forrás: Futballista.hu