Recent comments

Friss Hírek

Globe Soccer Awards: Conte a világ legjobbja

Juventus mestere, Antonio Conte lett a Dubaiban tartott Globe Soccer Awards Év Edzője kategóriájának győztese. 



A nyolcadik Dubai Nemzetközi Sport Konferencián Conte-nak a Napoli vezetőedzőjét, Rafa Benítezt, valamint a Borussia Dortmundot irányító Jürgen Kloppot is sikerült legyőznie.
 
„Nagy büszkeséggel tölt el a díj és szeretnék mindezért köszönetet mondani a játékosaimnak” – jelentette ki Conte. „Miután én nyertem meg a címet, teljesen természetes, hogy a dicséret a srácaimnak is kijár. Hogy én kapom-e meg a FIFA Év Edzője díjat? Hosszú az odáig vezető út, hiszen ahhoz nemzetközi szinten is trófeákat kell nyerni, ahogyan például Pep Guardiola, vagy José Mourinho tette. Ideje felhúznunk az alsóneműnket és bejutni a 2014-es Európa Liga döntőjébe, amelynek a Juventus Stadium ad otthont. Eztán, a következő idényben, újfent a Bajnokok Ligája-trófeáért küzdhetünk. Az isztambuli kiesésünk továbbra is fájópont, de azon a napon nem tudtunk volna igazi futball játszani a Galatasaray ellen. Idén mindent meg akarunk nyerni, a zsinórban harmadik Scudettot, valamint a Coppa Italiat is, ami rekord lenne, hiszen mi lennénk az első alakulat, amely tízedik alkalommal is megnyeri a Coppát.”


Conte a Dubai-i eseményen Fabio Capello, az orosz válogatott szövetségi kapitánya, valamint Pep Guardiola, a Bayern München szakvezetője társaságában vett részt.



„Majdnem két évvel idősebb vagyok Guardiolánál, de a Barcelonánál bevezetett játékstílusa miatt példaképként tekintek rá. Tanulmányoztam Pep futballjának taktikai és stílusbeli újításait, igazi reformerről beszélünk. Nem voltam technikás játékos, így mindig keményen, alázatosan dolgoztam, gyakran beszélgettem az edzőimmel, hogy megértsem a velem szemben támasztott elvárásaikat. Sikeres edzőkkel dolgozhattam, beleértve Capellot is. Ez sokat segített a pályafutásomnak. Egy győztes keret kialakításához szükséges egy erős klub, amely mögötted áll, valamint minőségi játékosok, és természetesen egy elképzelés, amelyen dolgozhatunk.”


A torinóiak vezetőedzőjét a futballal kapcsolatos változásokról is kérdezték.


„Mit változtatnék a futballon? Több cserelehetőséget vezetnék be és több játékost ültetnék le a kispadra a nagyobb variálási lehetőség érdekében. A nagyobb keretek számára nagyszerű lehetőség lenne.” 

Az időkérésekről: „Félidőnként egyet engedélyeznék, hogy a játékosok beszélni tudjanak az edzővel. A futball fejlődik és szeretek új dolgokat tanulni.”

forrás: Juventushungary.hu