Recent comments

Friss Hírek

Két évig szenvedtem Németországban

Íme, Medhi Benatia első sajtókonferenciáján elhangzó, meglepően őszinte és egyben biztató nyilatkozata a Juventus színeiben.



Mint ismert a középhátvéd egy éves kölcsönbe érkezett 3 millió euró fejében a Bayern München együttesétől, ám a Juventusnak lehetősége van 2017-ig véglegesítenie a szerződését, amely további 17 millió euróba kerülne.

„Nagyon meleg fogadtatásban volt részem a szurkolók, a játékosok és a klub részéről is. Mindenki arról beszélt, hogy a Juventusnak komoly céljai vannak és nem csak Olaszországban szeretne sikereket elérni. Céljuk, hogy nemzetközi szinten is versenybe szálljanak és megnyerjék a régóta áhított Bajnokok Ligája trófeát. Nekem pedig újra edzésbe kell állnom, hogy segíthessem a csapatot a céljaik elérésében.”

A Bajnokok Ligájában legutóbb épp Benatia korábbi csapata a Bayern München ejtette ki az olasz bajnokot.

„Szomorú volt, hogy egy ilyen nagyszerű összecsapásra a nyolcaddöntőben került sor, mert mindkét csapat megérdemelte volna, hogy ott legyen a fináléban. Kemény lehetett számukra, mert az előző szezonban a döntőig meneteltek, ahol sajnos alulmaradtak a Barcelonával szemben. A Juventus célja, hogy felvegye a küzdelmet a legnagyobb klubokkal szemben is és győztesen jöjjön ki a párharcokból.”

„A Bayern München egy nagy klub, tele bajnokokkal. Két nehéz évem volt, amelyeket a sérülések még rosszabbá tettek, miközben már tudható volt, hogy én vissza szeretnék térni Olaszországba a családom, az életvitelem és a foci miatt is. Közelebb áll hozzám az olasz mentalitás, így természetes volt, hogy a Juventust választottam. Egy évvel korábban már megkértem a Bayernt és Rummeniggét, hogy adjanak el, de a klub ezt visszautasította, így további egy évig maradnom kellett. A legutóbbi három hétben folyamatosan tartottam a kapcsolatot a Juventusszal, bár voltak más lehetőségeim is, boldog vagyok, hogy ezt választottam.”

„Elkerülhettem volna a kezdőbe kerülésért való harcokat, ha visszatérek az Udinesébe, de kihívások elé szeretném állítani magam és lenyűgöző számomra, hogy három ilyen „szörnyeteg” mellett játszhatom, mint a BBC, továbbá ott van Rugani is, aki szintén nagyon erős.”

„Mindent meg fogok tenni a csapatért és tiszteletben fogom tartani az edzőm választását. Jobban kedvelem a négyvédős rendszert, az természetesebb számomra, de az Udinese színeiben játszottam háromvédős felállásban is, így abban is számíthat rám a mester.”

Benatiának nem mindenki lesz teljesen ismeretlen az új együttesénél, ugyanis Miralem Pjaniccsal korábban, még a Roma színeiben játszott már együtt.

„A négyes számú mezt választottam, amelyet korábban egy nagyszerű védő, Paulo Montero viselt. Pjanic azzal fogadott, hogy „végre te is itt vagy!”. Miralem jó barátom, szobatársak voltunk a Románál és együtt is edzettünk. Örülök, hogy újra láthatom őt, kiváló játékos és minden bizonnyal fontos láncszeme lesz a Juventusnak.”

A sajtókonferenciát követően a JTV-nek is nyilatkozott a 29 éves marokkói védő.

„Meg akarom nyerni a Bajnokok Ligáját, amelyet nekem még nem sikerült a Juventusnak pedig már nagyon régen. Továbbá történelmet írhatunk Olaszországban is, mert még egy csapatnak sem sikerült zsinórban hat alkalommal elhódítania a Scudettót. A családom és én két évig szenvedtünk Németországban, mert nekik teljesen más mentalitásuk van, és én igazából ide tartozom. Nagyon örülök, hogy lehetőségem nyílt csatlakozni egy ilyen kiváló együtteshez. Megpróbálom segíteni a csapatot a támadásokban is, de azért vagyok itt, hogy védekezzek és harcoljak, egyébként meg szeretem, ha a csapatom nem kap gólt. Nagy öröm számomra 2-3 gólt szerezni szezononként, de a fő feladatom a védekezés lesz. Mielőtt ide igazoltam majdnem minden nap beszéltem Pjaniccsal.”

Van-e valami beceneved?

„Az Udinesében Benagolnak hívtak, mert néha sikerült gólt szereznem, de a Románál inkább csak Benának szólítottak.”

forrás: juventushungary.hu