Recent comments

Friss Hírek

Mourinho tart Conte Juventusától


Hosszú nyilatkozatot adott José Mourinho, a Real Madrid vezetőedzője Dubai-ban december 29-én, melyet az olasz Tuttosport napilap közölt le.

A portugál menedzser többek között jelenlegi helyzetéről, a Real Madrid idei céljairól, Sir Alex Fergusonról, a Juvéról és olaszországi emlékeiről beszélt, valamint elárulta, ki volt eddigi legkeményebb ellenfele.


 A "Special One", aki 2010-ben mindent megnyert az Inter vezetőedzőjeként, kezdésként elmondta: nem tudja, mit hoz a jövője, jelenleg csak egy dologra koncentrál. hogy ő legyen az első edző a világon, aki három különböző klubbal is BL-t tud nyerni. 

Ezzel természetesen arra utalt, hogy szeretné a Real Madrid élén idén bezsebelni a klub 10. BL-trófeáját, amivel a királyi gárda elsőként érné el a két számjegyű álomhatárt. Az interjú később London és Ferguson érintésével Olaszországba terelődött.

- Szereti ön a Juventust?
"Őszinte leszek, nem szeretem, mert tartok tőlük. És azt mondom, hogy Conte csapata megnyerheti a Bajnokok Ligáját. Ez egy kollektív, rendkívül kompakt, masszív és szinte elsüllyeszthetetlen hajó. Hogy nincs igazi sztárcsatáruk? Azt hiszem, így még jobb is nekik. Kit érdekel, hogy nincsen sztárcsatár, amikor a középpályások bármikor betalálhatnak? 
A helyzetük azért is nagyon jó, mert kiszámíthatatlanok támadásban, a gól bárhonnan jöhet: egy középpályástól, egy csatártól, egy szélsőtől vagy éppen egy védőtől. Ezzel azt akarom mondani, hogy nem számít, ha van egy Benzema vagy egy Higuain a csapatodban, ha az a csapat a fentiek szerint épül fel. Erről a Juventusról az én 2004-es Portom jut eszembe - ha valaki véletlenül elfelejtette volna, az a Porto megnyerte a BL-finálét Gelsenkirchen-ben."

- Nosztalgiával gondol vissza Olaszországra?
"Az az állomás egy nagyon fontos és alapvető része volt a szakmai fejlődésemnek. Mindig is vágytam rá, hogy egy olasz csapatot irányíthassak, mert taktikai szempontból az olasz futball a legjobb. És amikor azt mondom, hogy taktika, nem azt mondom, hogy védekezés. Az Inter számomra jelentett nagy kihívást, az edzőnek, szemben például a Real Madriddal, ami nem csak nekem kihívás, hanem az egész csapatnak, mert az a Barcelona az ellenfelünk, amely sokak szerint minden idők legjobb csapata."

- Ki volt a legkeményebb riválisa?
"Gasperini. Egyszer egy Inter-Genoán ötször változtattam a taktikán, hogy gondokat okozzak neki, de mindannyiszor válaszolt néhány percen belül. Úgy éreztem magam, mintha egy kutya-macska harc egyik szereplője lennék. Ott voltam én, akinek minden áron meg kellett nyernie a meccset, és ő, akinek semmiképpen sem volt szabad elvesztenie azt..."


azzurri.co.hu