Recent comments

Friss Hírek

INZAGHI: Aki nem küzd, az nálam nem fog játszani!

A játékosok és a szakmai stáb tagjai ma a klub új főhadiszállásán, a Casa Milanban tették tiszteletüket, ahol 18:00-s kezdettel sajtótájékoztató keretein belül hivatalosan is bemutatták Filippo Inzaghit.


A mikrofonok mögött Adriano Galliani, Barbara Berlusconi és Filippo Inzaghi.

ADRIANO GALLIANI: “Ez a huszonkilencedik szezonkezdet Silvio Berlusconi elnöksége alatt. A mai napot 28 csodálatos esztendő és 28 trófea előzi meg. Mi vagyunk a világ legsikeresebb klubja. Mi már kiválasztottunk az új edzőt, aki segíteni fog nekünk. Inzaghi egy fantasztikus játékos volt. Ő nagyon jól szerepelt a Primavera csapattal, hisz megnyerte a Viareggio kupát. Nagyon jó a légkör Milanellóban. Meg tudjuk csinálni és a legjobbakat kívánom Filippónak. Ez az ő napja. Sok szerencsét, Pippo!”.

“Tegnap a szezon előtti első napon nagyon jó hangulat volt Milanellóban. Ez egy összetartó csapat és hiszem, hogy egy pozitív idény előtt állunk. Azt hiszem, hogy Inzaghi a megfelelő személy ahhoz, hogy a Milan visszatérjen oda, ahol mindig is volt. Csalódás számomra, hogy a Milan nem szerepel a Bajnokok Ligájában. Az előző 15 szezonból 13 alkalommal ott voltunk. Pippóval visszatérünk a BL-be. Mint már mondtam, egy egységes brigádot láttam Milanellóban. Hosszú ideje nem láttam ilyet. Inzaghi kiváló és nagyon fegyelmezett. Ő a megfelelő személy erre a posztra”.

BARBARA BERLUSCONI: “Filippo szuper volt játékosként és jól teljesített a csapatban. Mi az ő gondolkodás módját követjük. Amikor megnyerte a Primavera csapattal a Viareggio tornát, akkor bebizonyította, hogy remek képességei vannak. Reméljük, hogy a felnőtt csapattal hasonlóan fog szerepelni”

“El Shaarawy? Nagyon sokat várok tőle. Tavaly volt néhány problémája, de a felkészülési időszak megkezdése előtt már egy nappal korábban Milanellóban volt. Ő egy óriási tehetség. Azért hoztuk létre a Casa Milant, hogy létrehozzunk egy kapcsolatot a szurkolók, a játékosok és a klub között. A rajongóknak dolgozunk. Nagyon elégedettek vagyunk az eddigieket illetően. Több mint 10 ezer ember járt már a létesítményben”.

FILIPPO INZAGHI: “Először is szeretném megköszönni Mr. Galliani és Barbara Berlusconi kedves szavait. A fő köszönet Nekik és Silvio Berlusconinak jár, akik megbíztak ezzel a csodálatos lehetőséggel. Amikor két éve abbahagytam a labdarúgást, reméltem, hogy egy nap a Milan edzője lehetek. Rengeteget kaptam és rengeteget adtam ettől a klubnak/tól. Sokan elfelejtették mi is az a Milan, sokan elfelejtették, hogy ez a világ legsikeresebb klubja. Aki edzőnek áll, az a Real Madrid és a Milan kispadjáról álmodik, de számomra ez csak a Milan volt. Mindent bele fogok adni és remélem, hogy az eredmények is tükrözni fogják ezt. A legfontosabb viszont az, hogy megteremtsük azt hozzáállást, amivel a játékosok mosollyal az arcukon érkeznek edzésre. Olyan csapatot akarok építeni, amely éhezik a győzelemre. Amikor megnyertem mindent a Milannal, igazi csapat voltunk, igazi edzővel. Mikor megérkeztünk ma a busszal libabőrös lettem a rengeteg szurkoló láttán. Vissza kell juttatnunk a Milant arra a szintre amit megérdemel”.

Az értékekről: “Az őszinteség elengedhetetlen az edzői szakmához. Igyekszem önmagam lenni, én vagyok Filippo Inzaghi minden erősségemmel és gyengeségemmel. A győzelem a célom és ezt a mentalitást várom el a játékosaimtól is. Amikor elfogadtam az állást megvizsgáltam a csapat emberi oldalát is, ami szerintem remek. Úgy gondolom, hogy minden vissza fog térni a régi kerékvágásba. Vannak korábbi csapattársaim is a keretben, akik szintén segíthetik majd a munkámat. Az egyik fő elvárásom az, hogy mindenki tisztelje a munkatársaimat és a szurkolóinkat”.Vissza akarom őket csalogatni a San Siróba. Megígérem nekik, hogy olyan csapatot fognak látni, ami a végsőkig küzd. Aki nem küzd, az nem fog játszani az én Milanomban”.


Balotelliről: “Beszéltem vele, miután kiestek a VB-ről. Elmondtam neki, hogy a kritikáktól csak erősebbnek kell lennie. Rendkívüli tehetséggel megáldott játékos, az én feladatom lesz, hogy ezt kihozzam belőle. A legvégsőkig fogom hajtani, hiszen ő jelentheti a különbséget”.

Inzaghi, mint játékos és Inzaghi, mint edző közötti különbségekről: “Amikor edző lettem, Antonio Conte felhívott és azt mondta, hogy soha többé nem fogod végigaludni az éjszakát. Úgy gondolom, hogy ha a dolgok nem mennek jól, akkor az az edző hibája. A tapasztalataim ezt megerősítik. Az edző is hibázik, a lényeg az, hogy higgy abban amit csinálsz. Az emberek sokat várnak tőled”.

Elképzeléseiről: “Nyugodt vagyok, tudom mik a klub céljai. Vissza akarunk térni a győzelem útjára. A srácoknak is elmondtam már, egy proaktív Milant akarok látni. Bízok benne, hogy a szurkolók türelmesek lesznek. Ahogy már mondtam, vissza akarom csalogatni a híveinket a stadionba, akiket jó futballal szeretnék szórakoztatni. Kontrollálni akarom a mérkőzéseket”.

A csapat karakterisztikájáról: “Fontos, hogy igazi férfiakból álló csapat legyen a pályán. Tavaly Spanyolországban volt a jó példa: az Atletico Madridot se a Barcelona, se a Real Madrid nem tudta megelőzni. Személyesen nem beszéltem Simeonéval, de lenyűgözött az Atleticója és a szervezettségük. A saját utamat szeretném járni, a 4-3-3-s és a 4-4-2-es felállással szimpatizálok. Első dolgaim közé fog tartozni, hogy betartassam a szabályokat, főleg a táplálkozással kapcsolatban. Ebből nem engedek. Mivel a világ legjobb munkája a mienk, ráadásul jól meg is fizetik, addig számomra ez egy alapvető szabály. A Milanom játékosainak atlétaként kell élniük és táplálkozniuk”.
 
A fogadtatásról: “Fantasztikus fogadtatásban volt részünk. Ez a szenvedély hihetetlen. A játékosaimban düh van, amiért nyolcadikak lettek. Ezt a dühöt kell felhasználjuk és átformáljuk bosszúvá, amivel jól teljesíthetünk. A mez tisztelete a mottóm, ez kell a fejekben járjon”.

Korábbi edzőiről: “Minden korábbi edzőmet felhívtam, volt belőlük sok. Ancelotti a példaképem, a tökéletes edző, akit imádnak és tisztelnek a játékosai. Ez az én célom is, csak engem Filippo Inzaghinak hívnak. Megbocsátok minden rossz passzt, technikai hibát a pályán, de a helytelen hozzáállást nem. Egy Milan játékos nem engedhet meg magának ilyet futballpályán”.

Hozzáállásról: “Készen állok mindenre. A csapat csak nyolcadik lett, valamint a technikai különbségek is problémát jelentettek. Mi 3 BL finálét is elértünk, csodás csapat volt, de kellett a hozzá a megfelelő ambíció is. Meg akartunk nyerni mindent. Szerencsére sokan ismerik a hozzáállásomat, remélhetőleg a srácoknak is át tudom adni a jó utasításokat, amiket alkalmazni fogunk a pályán”.

A csapat technikai szükségleteiről: “Gallianival úgy gondoljuk, hogy napi 2-3 edzés szükségeltetik. Berlusconi elnök úr is támogatásáról biztosította az egész csapatot. Minél többször meglátogat minket, az lesz az igazi ‘igazolás’ a számunkra. Néha játékosoknak távozniuk kell, a vezetőség tudja, hogy mi az adott játékos igénye. Örülnék, ha lennének érkezők, de nélkülük is jól teljesítenénk”.

Újra Balotelliről: “Feltettem már magamnak a kérdést, hogy mi lehet a probléma Balotelli kezelésében. Pippo Inzaghi által edzett játékosoknak harcolniuk kell a posztjukért. Nálam minden játékos tiszta lappal indul”.

Hondáról: “Még nem érkezett meg, 22-én csatlakozik New Yorkban. Igazi profi, de még nem tudom pontosan hol fogok számítani rá. Ha három támadóval játszunk, akkor jobb- vagy bal szélsőként, de lehet, hogy a három középső középpályás egyikeként fogom játszani. A mercato zárása után okosabbak leszünk. Nem szeretem az egysíkú gondolkodást a játékról. Azt akarom, hogy a csapatom agresszív legyen”.

Célokról: “A Milan nem engedheti meg magának, hogy ne induljon semmilyen európai kupasorozatban. Vissza akarunk térni, ez a fő cél. Alexszel és Menezzel nőttek az esélyeink, mindketten olyan focisták, akik különbséget jelenthetnek. El Shaarawyval is újra számolhatunk. Montolivo fontos alakja az öltözőnek, sajnálom a sérülését, hiányozni fog, de aki a helyébe lép attól elvárom, hogy még jobban teljesítsen”.

forrás: acmilan.hu