Recent comments

Friss Hírek

Kitálal a fogadási maffia egyik vezetője


Amire 2011 júniusa óta lehetett várni, tegnap éjjel valóra vált: Almir Gegic, a Zingarók vezetője, akit a Calcioscommesse egyik legfontosabb alakjának tartanak, másfél éves bujkálás után feladta magát. 

Az olasz rendőrség őrizetbe vette és ma, valamint holnap meg is kezdik a kihallgatását. A La Gazzetta dello Sport pár nappal letartóztatása előtt készített vele interjút, de szándékában már akkor is biztos volt. Szavai a nyárinál is nagyobb földrengést okozhatnak az olasz fociban, mert egyértelműen kijelentette: mindent el akar mondani, megtisztulást akar magának és a labdarúgásnak is.

Az újság tudósítója és Gegic Szerbiában találkoztak, ahol Gegic feleségével és lányával élt.

"A legnagyobb hiba amit elkövettem, az volt, hogy nem adtam fel magam rögtön. Az ügyvédem ezt tanácsolta, aztán csak teltek a napok, és ennek már 15 hónapja. Nem bírom tovább. Öt különböző országban éltem, 7 nyelvet beszélek, de jelen helyzetben kilátásom sincs a normális életre. A legjobban az bánt, hogy tönkretettem a feleségem és a kislányom életét, mikor még most is Svájcban élhetnénk, békében és boldogságban. Az is bánt, hogy Olaszországban egy gengszternek könyveltek el, pedig soha nem fenyegettem meg senkit. A maffia is részt vette ebben, ezt nem tagadom, de hozzájuk nem volt közöm, csak tippeket adtunk nekik."

Gegic nem tudja mi vár rá a továbbiakban, de ennek ellenére mosolyogva néz a kamerába, és örömmel fotózkodik a családjával. Ezt követően egy helyi bárban folytatják a beszélgetést.

"Én és Hrisztian (Hrisztian Ilijevszki, a Zingarók másik fontos alakja.) Milánóban többször találkoztunk egy hatvanas éveiben járó, körülbelül 180 centiméter magas, kicsit túlsúlyos emberrel, aki majdnem kopasz volt. Ő volt ott az igazi elosztó. Egyszerre 10 mobiltelefonnal mászkált, és biztos tippeket akart nekünk eladni szinte az összes déli csapat meccseiről: Catania, Palermo, Napoli, Lecce és így tovább. Viszont 600 ezer eurót akart az információkért, de ezen csak nevettünk, túl sok pénz volt. A nevére nem emlékszem, de ha fotón látnám, biztosan felismerném."

"Carobbio (akkoriban a Siena játékosa volt, 1 év 8 hónapos eltiltást kapott.) elmondta nekünk, hogy Sienában szinte minden játékos rendszeresen fogad. Conte szerepéről viszont semmit sem tudok. Több médium is sok ezer eurót ajánlott nekem, hogy beszéljek róla, de visszautasítottam. Ezzel a témával kapcsolatban vele soha nem találkoztam, nem hallottam róla, és nem próbáltunk kapcsolatba lépni egymással."

"Mauriról sem tudok semmit, én nem ismertem őt, soha nem találkoztunk. Hrisztian állításaiért feleljen saját maga, én csak a saját történetemet tudom elmondani. (Ilijevszki azt vallotta, hogy Maurival volt közös ügyük, de ezt senki más nem erősítette meg.) Akkoriban még játszottam is, így a fő irányító Hrisztian volt. Ő hozott össze minket Masiellóékkal is, bár a Bariban történtekről nem sokat tudok. (Masiellót 22 hónapos szabadságvesztésre ítélték augusztusban.) Ebben az időszakban már a magyarok is bekapcsolódtak, az ilyen balhék mindenkit vonzanak."

"Az egyik Lecce-Inter előtt jött a hír, hogy a hazaiak kapusa velünk van, (Paolónit összesen 9 évre tiltották el) és kéne még 3 játékos a Leccéből, hogy biztos legyen az eredmény. Az egyik autópálya-pihenőben találkoztunk."

"Az ilyen csalás olyan, mint a drog. Egyre csak ömlik a pénz, nehéz lemondani az újabb és újabb csábításról. Szingapúrban millió és millió eurókkal fogadnak a Serie A meccseire. Ez egy globális probléma, nem tudom hogyan lehetne megállítani. Semmi mást nem szeretnék, csak tisztázni magamat, és tiszta vizet önteni a pohárba. Elfáradtam."

Nem egyszerű a helyzet. A szerdai és a csütörtöki meghallgatás, ha valóban azt az eredményt hozza, amire Palazziék számítanak, akkor nem túlzás arra gondolni, újabb letartóztatási hullám veheti kezdetét, és ez is talán csak a jéghegy teteje lesz. Nem mintha ezzel bármi is változna. Azt a hatóságok sem gondolhatják komolyan, hogy tetszőleges számú játékos, sportvezető és játékvezető eltiltásával, esetleg bebörtönzésével meg tudnak akadályozni egy olyan folyamatot, ami a Távol-Kelettől kezdve átszeli egész Európát, és csak aprópénzek hullanak le azoknak, akiket végül elkapnak. Mint amikor a rendőrség lecsap az utcasarkon áruló dílerre, és örül, mert azt hiszi a valódi terjesztőt kapta el, aztán csak néznek, mert másnap a helyére 10 újabb került.

Nem pesszimizmus, csak realizmus: nincs megoldás. Ettől függetlenül várjuk az új fejleményeket.


ilnostrocalcio.blog.népsport.hu